Eenvoudig bankieren
Voor kwetsbare mensen kan internetbankieren ingewikkeld zijn. Om daar hulp bij te bieden, legt Steffie stap voor stap uit hoe het werkt.
Uit regelmatige verzoeken van senioren, seniorencursussen en lokale Rabobankkantoren bleek dat er grote behoefte was aan een eenvoudige uitleg van het nieuwe internetbankieren. Tevens bleek uit onderzoek, uitgevoerd door Netrex via Steffie.nl, dat een groot deel van de doelgroep mensen met een verstandelijke beperking en overige laaggeletterden de voorkeur geeft aan mobiel bankieren. De doelgroepen gaven aan dat zij een dringende behoefte hadden aan hulp.
Daarom is er een speciale Steffie-website ontwikkeld voor de consument die mobiel en internetbankieren van de Rabobank uitlegt. Door meelezen en voorlezen wordt informatie op een begrijpelijke manier overgebracht.
De website is interactief. Met een interactieve website zal een grotere groep personen uit de doelgroep bereikt worden. De website is gemakkelijk toegankelijk voor verschillende doelgroepen. De site wordt uitgebreid getest door deze doelgroepen. Ook in de research die leidt tot het functionele en technische ontwerp wordt de doelgroep goed ondervraagd door middel van focusgroepen.
Sinds de lancering van de zogenaamde financiële webmodules van Steffie in is hier meer dan 2.7 miljoen keer gebruik van gemaakt door de doelgroep mensen met een verstandelijke beperking en overige laaggeletterden.
Bekijk hier de website over eenvoudig bankieren.